Cyklisté

Trutnov a jeho okolí nabízí výborné trasy nejen pro cyklistiku silniční či horskou, ale také pro tzv. elektrokola. Zatímco kolo sportovní je nástrojem pro podávání maximálního výkonu, elektrokolo je uzpůsobeno pro pohodlí a bezpečí. Jízda na elektrokole je pohodlná, rychlá a zábavná. Umožňuje efektivní pohyb s přiměřenou fyzickou zátěží i v kopcovitých terénech.

Trutnovem „křížem krážem“

Námi doporučovaná trasa směřuje z  Krakonošova náměstí okolo pietního místa po bývalé židovské synagoze přes městský park ke Koncertní síni Bohuslava Martinů a dále po naučné stezce Den bitvy u Trutnova 27. 6. 1866 (Naučná stezka Via Belli), která vás zavede k pomníku generála Gablenze, na Janskou kapli a k dalším památkám kruté válečné epizody.

Z lesoparku však nyní pokračujte po hlavní silnici Na Struze dolů k řece Úpě. Zajímavá je prvorepubliková rohová budova místního kina, kterou obyčejní smrtelníci nedokáží docenit, avšak architekti na ni nedají dopustit. Mezi kinem a budovou městského úřadu (zvanou dle bílé kachlíkové fasády Moby Dick) stojí za to pěší procházka Dračí uličkou. Po nábřeží dále po proudu řeky budete míjet celý sportovní komplex (plavecký bazén, zimní stadion, fotbalový a atletický stadion, bikepark, tenisové kurty a koupaliště). V místech dnešního bikeparku bylo kdysi doskočiště a dojezd ze skokanského můstku, který se tyčil ve stráni nad tímto místem. Cyklostezka (č. 22) vás zavede na druhou stranu řeky, pokračujte za hotelem Patria přes tamní parkoviště a napříč křižovatkou.

Dále se vydejte po silnici do Voletin, po asi 1,5 km odbočte vlevo a dojedete do oblasti Nové Dvory, kde se nachází i vyhlášená restaurace Dvoračka. Pokračujte v západním směru (tak, jak jste přijeli), až sjedete k řece. Za mostem v Dolním Starém Městě odbočte vlevo. Právě jste najeli na tzv. trutnovskou promenádu, (cyklostezka č. 22). Okolo cvičiště psů dojedete k autobusovému nádraží. Přes něj se snadno dostanete k novému multikulturnímu stánku UFFO a odsud přes starý kamenný most k vlakovému nádraží. Po mostě se vraťte zpět, ale před střediskem UFFO odbočte po ulici doleva. Na pravé straně pak narazíte na Kafírnu, tak neváhejte a „skočte si“ na čerstvě upraženou, namletou kávu. Vybrat si můžete z mnoha druhů i směsí. Určitě půjde o stylové ukončení elektro-cyklo vyjížďky.

Nemusíte být trénovaní sportovci, abyste mohli jezdit na kole, s elektrokolem navíc můžete zdolávat i kopcovité terény.